|
פיתוח גוף-כללי בפורום זה יהיו שיחות בנושא פיתוח גוף שאינם נכללים בפורומים האחרים |
|
הגדרות אשכול | אפשרויות הצגת נושא |
![]() |
#19 | |
מנהל ראשי
|
![]() ציטוט:
שלומדים את זה במסגרת רצינית עיקר החומר נעשה לא על ידי שינון אלא על ידי הבנה. אני אתן לך דוגמא רגע מקורס שעשיתי סמסטר קודם על הרפובליקה הרומית. מדובר בקורס אחד,וההיקף של החומר מבחינת עמודים זה ספר אחד עם 700 עמודים,ועוד 10 ספרים קטנים יותר של 170 עמודים כל אחד.נגיד צריך ללמוד רק 70% מהחומר הזה,זה יוצא כמות אדירה ששום אדם לא יכול לזכור(3 חודשים סמסטר), מה עוד שאתה לא לוקח הרי רק את הקורס הזה, וההיקף של החומר בכל קורס שעשיתי בינתיים הוא בסביבות ה-800 עמודים.אם העיקר היה שינון,זה היה בלתי אפשרי לעשות את זה, ואני אגיד לך מה, דווקא בהרבה קורסים יש חומר פתוח,ומניסיון אישי זה הכי קשה, תמיד שיש לי קורס עם חומר פתוח אני פוחד ממנו פי 1000 מאשר מבחן עם חומר סגור. כי ברגע שהם יודעים שהחומר נמצא מולך,הם לא ישאלו בחיים שאלות שהתשובות רשומות להם בספרים,זה מתבסס על הבנה. עכשיו תשמע אני לומד גם מדעי המדינה,שזה מתקשר לאזרחות הרי,למרות שאזרחות זה מקצוע שבא להסביר לך רק את המערכת הפוליטית בארץ. בכל אופן בשביל להבין יחסים בין לאומיים,אופי של משטרים ומערכת שילטונית בכל מיני מקומות בעולם,צריך את ההיסטוריה. בשביל להבין למה עלה הנאציזם לדוגמא,מה מיוחד בעם הגרמני,למה ומאיפה באו כל הסמלים שהגיעו לרייך השלישי,עניין הגזע והנורדיות שהרייך הדגיש,מה גרם לפתיחת מלחמת העולם השניה? אף ספר לא יספק לך את התשובות האלו,וגם אף מורה לא(הם לא באמת יסבירו לך את זה רק יתנו לך מספר סיסמאות שלא באמת תדע מאיפה הן באות),אתה צריך לדעת היסטוריה לעומק של כל כך הרבה תקופות,החל מנדידת העמים הגרמאניים מסקנדינביה לפני מעל 2500 שנה,המאבק עם הרפובליקה והאימפריה הרומית, אחרי זה העליה של העמים הגרמאניים וירושתם לאימפריה הרומית(מה שנקרא הרייך הראשון-"האימפריה הרומית הקדושה") ההגמוניה של הגרמנים בימי הביניים המוקדמים והמאוחרים,אחרי זה עליית הלאומנות בגרמניה והתרבות במאה ה-18 וה-19,הפילוסופיה של פרדריך,כל המלחמות בין גרמניה לצרפת, היריבות והשליטה על העמים הסלאביים במזרח אירופה שהובילה את תחושת העליונות הנורדית על הסלאבים(עניין של אלפי שנים) ההתנקמות בפולין ורוסיה, ואני יכול עוד להמשיך ולהמשיך. אם אתה לא מבין את כל זה לעומק, התשובות שמספקים לך בשיעור היסטוריה ולמבחנים של הבית ספר הן חסרות משמעות, מספקים לך תשובות לעוסות מראש,בלי לספק לך את הרקע(זה בלתי אפשרי בכלל גם אם רוצים). אומרים לך זה האירוע, זה קרה בשנה הזאת והזאת, זה קרה עקב:א,ב,ג ואז במבחן שואלים אותך בדיוק אותו דבר ואתה צריך לזכור את התשובות. אני אישית לא אוהב את הסגנון למידה הזה, והאמת היא שבבית ספר לא אהבתי היסטוריה, אני אוהב להפעיל את הראש,להגיע לדברים ולתיאוריות בעצמי,ואני אפילו אגיד לך שלתואר ראשון אתה עדיין לא מגיע לרמה כזאת של ידע זה גם לא מספיק. אז אין מה לעשות יש צדק בדבריך בקשר לצורת לימוד היסטוריה בבית ספר, וזה לא בגלל שהיסטוריה זה מקצוע כזה אלא בגלל שאין אפשרות אחרת לרכז חומר בהיקף כל כך רחב לתקופה מצומצמת כזאת ולעשות את זה בדרך אחרת. |
|
![]() |
![]() |